Eerste World Cleanup Day in Scheveningen groot succes
Het SodaStream team ging zaterdag, op World Cleanup Day, met een groep van 40 vrijwilligers en medewerkers het strand op en ruimde hier zo’n 3.000 stuks plastic afval op. Al het afval werd verzameld in een grote kooi die symbool staat voor het aantal plastic flesjes dat iemand kan besparen met een herbruikbare fles. Het grootste deel van het afval bestond uit lege plastic drinkflesjes, eetbakjes en verpakkingen. Tegelijkertijd deelde het opruimteam zo’n 1.000 herbruikbare flessen uit aan strandbezoekers, om te voorkomen dat zij iedere keer nieuwe plastic wegwerpflesjes kopen. Met iedere herbruikbare fles worden namelijk 2.000 plastic flesjes bespaard. Deze opruimactie van SodaStream maakt dus niet alleen het strand schoner, maar helpt ook voorkomen dat er in de toekomst 2 miljoen nieuwe plastic wegwerpflesjes bij het afval terecht komen.
Zaterdag 15 september was de eerste editie van de World Cleanup Day, een wereldwijde opruimactie die in Nederland geïnitieerd werd door de Plastic Soup Foundation en Nudge. Bruiswatermerk SodaStream sponsorde de actie door, in samenwerking met deze organisaties, een opruimactie te organiseren die direct startte nadat The Plastic Soup Surfer Merijn Tinga in de haven arriveerde. Hij maakte een surftocht van acht dagen van LeHavre naar Scheveningen om ook campagne te voeren tegen plastic afval op stranden en in onze zeeën en oceanen.
Zaterdag 15 september was de eerste editie van de World Cleanup Day, een wereldwijde opruimactie die in Nederland geïnitieerd werd door de Plastic Soup Foundation en Nudge. Bruiswatermerk SodaStream sponsorde de actie door, in samenwerking met deze organisaties, een opruimactie te organiseren die direct startte nadat The Plastic Soup Surfer Merijn Tinga in de haven arriveerde. Hij maakte een surftocht van acht dagen van LeHavre naar Scheveningen om ook campagne te voeren tegen plastic afval op stranden en in onze zeeën en oceanen.
Geen opmerkingen: