Ads Top

H&M start met vermelding van milieuimpact bij producten

 


H&M start met het toepassen van milieuprestatiescores bij producten. Hiermee gaat het merk de verschillen weergeven van de impact op het milieu van duurzamer verkregen materialen in vergelijking met de conventionele variant hiervan. 

Met de ‘Higg Index Duurzaamheidsscore’ krijgen klanten per product gedetailleerde, onafhankelijke beoordeelde scores te zien op basis van waterverbruik, de opwarming van de aarde, het gebruik van fossiele brandstoffen en watervervuiling. H&M is een van de allereerste merken die de Higg Index Duurzaamheidsscore toepast.
 
Producten krijgen een score toegekend, waarmee wordt aangeven wat de impact op het milieu is van de materialen die gebruikt zijn om het item te maken. Hierbij krijgen conventionele materialen de score ‘basis’.

Artikelen die gemaakt zijn van materialen die in vergelijking met hun conventionele variant minder impact op het milieu hebben (bijvoorbeeld gerecycled katoen vergeleken met conventioneel katoen), krijgen de scores 1, 2 of 3, waarbij 3 staat voor de minste impact.
 
Aan de totstandkoming van de Higg Index is de afgelopen jaren gezamenlijk gewerkt door fashion retailers en duurzaamheidsexperts wereldwijd. De scores zijn opgesteld en vastgelegd in de ‘Higg Index Sustainability Profiles’ van de Sustainable Apparel Coalition (SAC) en zijn gebaseerd op onafhankelijk geverifieerde gegevens van de Higg Materials Sustainability Index (MSI).

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.