Ads Top

Alle vochtige doekjes van Albert Heijn en Etos plasticvrij

Van toetenvegers en babylotiondoekjes tot gezichtsreinigingsdoekjes en huishoudelijke schoonmaakdoekjes: bij Albert Heijn en Etos zijn binnenkort alle baby- en andere doekjes 100% plasticvrij. Dat scheelt op jaarbasis een berg plastic. Ook de verpakking is verbeterd: die is compacter waardoor minder materiaal nodig is en bovendien beter recyclebaar. Een mooie stap op weg naar minder plastic en beter recyclebare verpakkingen.

Jaarlijks gebruiken klanten van Albert Heijn en Etos zo'n ruim 1 miljard vochtige doekjes. Vooral babydoekjes zijn populair, de toeten- en billenvegers staan bij veel gezinnen met jonge kinderen wekelijks op de boodschappenlijst. De doekjes bevatten tot nu toe plastic dat niet gerecycled kan worden.  

Als eerste retailers maken Albert Heijn en Etos alle vochtige doekjes van het eigen merk plasticvrij. Het gaat om 31 verschillende soorten vochtige doekjes die de komende weken vervangen worden door een plasticvrije variant. Op jaarbasis scheelt dit meer dan een miljoen kilo plastic. Ook de verpakking van de vochtige doekjes is aangepast. Die wordt beter recyclebaar door gebruik te maken van één materiaalsoort. Daarnaast zitten de doekjes strakker in de verpakking waardoor minder materiaal nodig is.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.